Bedankt, iTom voor je reactie.
Ja, het is precies zoals in wagenwielen van hout.
En dat is niet door esthetische maar door mechanische redenen.
----------
Mark
Bedankt voor de feedback. Dat is altijd goed voeding voor de bouwer!
Geweldig dat je mee loopt.
----------
Bedankt Wim voor je reactie.
Je vraag will ik graag beantwoorden in een andere berich vandaag (beloofd) omdat een paar foto's en een verhaal bij horen. Die gebouwen zijn de survivers van vorige bannen wachtend om een kans om recycleerd of gecannibaliseerd te worden.
-----------
Pierre
Hartelijk bedankt voor je reactie en zeker ook voor je vraag:
"In het rechter segment zit een kwastje in het hout en daar is het latje gebarsten tijdens het bewerken. Doe je hier nog wat aan of laat je dit zitten?"
Inderdaad, een van de segmenten was gebroken.
Ik dacht ik zou gewoon op een van de binnenste frames zetten omdat zo zal niet zichtbaar zijn.
Maar toen ik begon het geheel bij elkaar te lijmen ik was zó in opgewonden dat ben totaal vergeten en toen ik het zag was al te laat.
Ik moet zeggen: zulke dingen gebeuren mij zeer vaak. Vroeger ik zou gewoon een nieuwe deel maken en vervangen maar tegenwoordig heb ik al geleerd dat zulke dingen zijn op zichzelf bronne van inspiratie, uitdagingen voor de creativiteit; dus, ja, ik ga wat aan doen maar weet nog niet wat.
Wat door mijn enkele hersencel dwaalt zijn mogelijkheden zoals
1)
Echt reparereren met houtplamuur, gips of wat dan ook een beetje verf.
2)
Camoufleren met de sporen van per ongeluk gevallen verse cement (iets dat met opzet zal ook gedaan worden op meerdere plekken van de stijger en zeker ook op de grond.)
3)
Eeen van boven half hangen grote oude, vlekerig dekzeil dat s'nachts gebruikt wordt om materialen en gereedschap te beschermen.
4)Een van de meerdere houten ladders dat zullen komen precies tegen de gerepareerde breuk te plaatsen en nog een figuur van een werker er op.
5) Gewoon vergeten wat eraan te doen.
6) Mezelf te overtuigen dat niemand zal het toch merken... Nou..., ja, ... die heeft je nu al verpest!
7) Luisteren naar julie suggesties. Dat is vaak de beste plek om ideen te stelen en dingen te leren.
Daniel