Bedankt Wim voor je mooie woorden.
Ik bedoelde dat het verschil met de vorige berichten was niet zo veel maar eigenlijk vind ik het geheel steeds boeiender.
Wat het geheel aan het worden is, zoals je misschien aan het begin van de diorama-constructie hebt gezien, heb ik geen plan, maar slechts een paar richtlijnen die zijn afgeleid van twee oude foto's. Al het andere ontstaat onderweg en komt voort uit de nieuwigheid die elke stap creëert en, ik moet bekennen, het verrast me ook. En dat is precies wat ik de moeiste momenten van het bouwen vindt: wanneer ineens wat ik aan het maken ben laat mij dingen of mogelijkheden zien dat ik had echt niet verwacht. Dan wordt de papegaai daar boven still en ik kijk verbaasd... Dat is de nectar!
----
Tom
Bedankt voor je commentaar.
Goed dat je over de ladders zecht.
Inderdaad, ze moetenb absoluut van hout zijn.
Mijn twijvel is als ze werouderde goeie houten ladders moeten zijn of ter pleke gemaakt ladders.
Waarschijlijk moet een mix van allebei worden...
Degenen die je op de foto ziet, zijn lasergesneden in 1 mm mdf. Ja, ze zien er vreselijk uit, maar als je ze verwerkt en geschilderd ziet, zou het veel verschil merken.
Hoe dan ook, ik betwijfel omdat het mij lijkt dat het esthetisch aangenamer zou zijn als ze de benen hadden zoals glazenwasser ladders... We zullen zien.
IMG_0009 (2) by
Daniel Osvaldo Caso, on Flickr
Eigenlijk ik zou ook willen echte metselaar's emmers maken. Die hadden een andere vorm, zonder de platte ringen boven en beneden.
Ik ga proberen zo'n tientaal van lood te persen maar als ik geen lood vindt dan misschien van aluminium. Als ik de goeie vorm al heb wat verf, plamuur, zand en een beetje kleur zullen de rest doen.
Daniel