*Schop*.
Ruim 8 jaar oud en in de krochten van dit forum een van de vele topics met vertrokken gebruikers en dito foto's.
Het powerpack, ook wel genoemd "stroomspaarvarken" is wel gebleven, in dit topic werd door Piet Bos gesproken over het Bakkie van Roco welke een niet al te beste stroomafname heeft. Een ombouwtje van afgelopen zomer van de Railpro 604 welke eveneens in automatisch bedrijf moet kunnen rangeren. Een aantal aanpassingen dus.
Rangeersein van één pit linksonder, de zaag in de lichtgeleiders dus......
....en een elektrische Krois koppeling voor het rangeer bedrijf. Da's niet meer dan insteken in de NEM schacht en 2 gaatjes boren voor de draadjes......
........ en uiteindelijk ook het Esu powerpack. Om het pack kwijt te kunnen moest de decoder stekker het ontgelden, knip, en draadjes solderen op de dragerprint. Het dingetje met de Goldcap condensator past nu precies onder de V4 decoder.
Instellen en testen op de rollenbank op 1,5 sec "doorrijden", later op de baan is dat terug geregeld naar 0,8 sec. wat voldoende bleek.
Korte impressie van een eerste rangeerbeweging met Koploper:
En belangrijk: een forse verbetering die ook toegepast is geworden op Bakkie 521.
Alle wissels, ook een wat kritische Engelsman, worden moeiteloos genomen en kruipen op 5km/hr op en rond de draaischijf gaat perfect.
Gr, Ben.