Gisteren was ik bij
@Pierre op bezoek. Het was gezellig en leuk om over de hobby te babbelen. Ook heb ik de baan in levende lijve kunnen zien. Eindelijk alle projecten in één oogopslag te zien. Prachtig hoe alles samenkomt op een verassend kleine ruimte met heel veel dieptewerking.
En als kers op de taart kreeg ik nog een verzameling flex H0m spoor met bedding en wat kapjes van stoomlocs mee.
Ben er erg blij mee, en ik kan weer even voort.
Zo worden de stoomloc kappen gebruikt voor de ombouw van de TT stomer naar H0m. Een kap lijkt al heel aardig te passen.
Als ik het mezelf niet te moeilijk wil maken, maak ik deze kap wat korter en smaller om een tenderlocomotief te maken.
Maar ergens heeft onderstaande smalspoor sleeptender loc zich in mijn hoofd vastgebeten: Lok V van de Brohtalbahn, ook wel een Poolse Px48.
Dus ik ga het waarschijnlijk
onnodig ingewikkeld maken. Als ik zo kijk dan komt de ketel bij het voorbeeld tot halverwege het achterste drijfwiel, en daar zit de veel te brede motor op het onderstel.
Maar dat is allemaal voor later. Eerst maar eens de Diesel afmaken.
Wat ik meestal doe (en ik denk dat ik dat ooit van Pierre heb opgepikt) is een Preisertje nemen; past-ie door de deur zonder z’n hoofd te stoten, dan is de deur hoog genoeg. Misschien wat simpel, maar bij mij werkt het.
Die truck heb ik inderdaad ook toegepast. De loc blijft vrij fors naar smalspoorbegrippen, maar het gaat.
Het is ook gewoon blijven proberen en aanpassen. En zo gaandeweg krijg ik wat meer gevoel bij de smalspoor verhoudingen.
En eventueel kan er altijd nog eens een ander kapje op dit onderstel worden gemaakt.
Volgens mij heb je nog aardig wat plamuur- en schuur werk.
Klopt. ik ben ondertussen ook bezig met de gaten voor de verlichting en een manier om de kap (afneembaar) op het onderstel te bevestigen.
Wordt vervolgd...
Rob