Verder met de stoomloc.
Het onderstel is technisch in orde gemaakt. Ook de stoker zijde heeft een magneet gekregen om de kap vast te houden. Een extra plakje blik in de cabine zorgt voor de kleefkracht.
Verder zijn de stroomleidingen afgewerkt: aan de lusjes aan de achterkant komen straks de draden naar de tender. Aan de machinistenkant is de stroomdraad afgedekt met een papiertje om te voorkomen dat de leds op de kap contact maken zonder de weerstand er tussen.
Dan nog een achterwandje in de cabine...
... en de nodige steuntjes onder de treeplank, de trappetjes bij de cabine en de kappen naar de cilinders.
Dan wat kleur er op. Wat meer rood op de wielen en delen van het onderstel daar waar het frame zou moeten zitten.
De cabine en ketel worden blauw, de rookkamer blijft zwart.
Dit is nog niet de laatste verflaag. Een en ander dekt nog niet helemaal. Maar ik wilde eerst de kleurstelling zien, want ik heb wat twijfel over het vele blauw op de loc. De verf laat ook zien waar ik nog moet plamuren en/of schuren.
Het blauw geeft wel een beetje "Thomas de stoomlocomotief" uitstraling. Maar aan de andere kant: in normaalspoor heb ik al veel zwarte stomers met rood onderstel, dus dit is weer eens wat anders.
Eerst de verf maar eens goed laten drogen.
De treeplanken onder de cabine ontbreken nog. Moor omdat deze loc wat hoger op de poten staat dan het voorbeeld, ziet zo'n brede treeplank er wat raar uit. Dus daar ben ik nog niet uit. Eerst maar eens de tender er bij bouwen en dan zien we verder.
Rob