Voor de
digitalen onder ons:
Inmiddels is er weer een update van de
Digikeijs App en de
DK50018 firmware: 1.0.4.Eerst App updaten!
Details helemaal rechts op de roadmap ('gedaan en live'):
https://roadmap.digikeijs.com/b/krorzyae/digikeijs-2de-generatieHet gaat de goede kant op!
Verreweg de meeste bugs zijn opgelost en verbeteringen zijn gedaan.
Heb de DK50018 inmiddels allang in gebruik en getest op wissels, AHOB, 2 en 3 (NS) licht seinen.
Ben nu best tevreden voor mijn specifiek gebruik. De App is inderdaad wel heel erg handig!
De roadmap geeft wel nog de nodige aandachtspunten voor fanatieke testers en gebruikers.
Natuurlijk moeten we die updates wel verifiëren. Bijvoorbeeld door het gedrag te vergelijken met de
'1e generatie' DR4018 schakeldecoder.
Met de bijna afgedankte analoge Fleischmann (bipolaire) relais heb ik voor beide decoders het omschakelen van POWER en SIGNAL eenvoudig gemaakt. Dus schakelen van SIGNAL (van Track Output naar Program Track), respectievelijk POWER (van een externe voeding naar Program Track). Dit alles om het uitlezen van beide decoders, via de DR5000 centrale, eenvoudig te maken.
Die groene relais hebben 3 schakel uitgangen. Dus ook nog een optie om lampjes toe te voegen als de Program Track actief is bij de DR of DK, onder de drukknopschakelaar. De lampjes bij de modules zijn noodzakelijk om bij het 'uitlezen' voldoende 'belasting' te creëren voor de 1e uitgang.
Toch weer iets 'analoogs' gedaan!
Die schakelaar met '55 56' geeft de optie om de laatste 2 uitgangen van de DK te wisselen van soort sein of wissel.
Nu heb ik aan 54 t/m 56 een test opstelling die een NS 3bits sein met cijferbak voorstelt.
Dit zijn 2 oude 2 licht seinen met de lampjes groen, geel, rood en wit (voor de cijferbak)
En het werkt ook nog met alle combinaties van de 3 adressen!
Zit nu te stoeien met Koploper om het in een baanvak werkend te krijgen
Maar het wordt weer beter weer en mijn vrouw heeft allerlei klusjes in de tuin, in plaats van dat gespeel met die treintjes!
Gr Koos