Dit is het originele stationsgebouw uit de dertigerjaren en niet meer als zodanig in gebruik.
Station 's-Heerenhoek was onderdeel van een z.g. ringspoorlijn door de zak van Zuid Beveland ( Zeeland) In eerste instantie voor passagiersvervoer, maar later toen dit niet meer rendabel bleek, ingezet al goederenvervoer. Later ook vnl. als landbouwproducten en fruit vervoer. Nadat het industriegebied "Vlissingen-Oost" tot ontwikkeling kwam, is dit ringlijntje opgeheven. Wat overbleef zijn dus de diverse gebouwen die op de verschillende stationnetjes waren blijven staan. Vele gebouwen staan nu dan ook in redelijk slecht onderhouden staat.
Ik heb van dit station de gebouwen nagebouwd en op mijn spoorbaan gezet. Mijn ouderlijk huis ( klein boerderijtje) stond hier vlak bij en heb er zelf gewoond tot 1984.
Mijn vader was indertijd de weger op het station en ikzelf heb ook uren in dit weeghuisje zitten wachten op boeren die hun tarwe, stro, aardappels enz. kwamen wegen.
Mijn vader zat hier in de z.g. bietencampagne in het gehele najaar.
Ik dacht ik ga dit eens allemaal nabouwen in het klein als jeugdherinnering!
De bergen en het "industriegebied" heb ik er later bijbedacht omdat ik nog plek over had op de baan natuurlijk.
Zo zie je dus een stukje historie van op het platteland én wat eigen bedenksels. Het blijft natuurlijk een Modelspoorbaan!!