Het verbaast mij toch steeds weer dat analoge rijders (juiste spelling) steeds weer beginnen over de bedrading.
.....
Maar om dan als analoge rijder steeds maar weer anti digitaal te zijn vind ik beetje kort door de bocht.
Hi Tom,
Ben het helemaal eens met je beschouwing!
Toen ik na lange tijd weer begon om de analoge techniek met schakelrailsjes van 50 jaar terug weer te herontdekken was ik daar na een jaartje weer op uitgekeken.
De volgende stap was digitaal rijden met een Multimaus, maar met analoge aansturing van de wissels, middels reed kontakten en magneetjes onder de lok's.
Eigenlijk was dit digitaliseren met aansluiten van alleen een paar voedingsdraadjes.
Nu had ik veel geld uitgegeven aan een centrale en een paar digitale lok's, maar optisch was het nog steeds hetzelfde.
Toen ik 'echt' digitaal ging toe explodeerde inderdaad het aantal draden moest er heel wat geïnvesteerd worden in een laptop, lok's en decoders etc.
Voor mij was het een geweldige ontdekkingstocht en voelde het als een overwinning dat ik het uiteindelijk na mijn pensionering onder de knie heb gekregen.
Een betere methode om af te kicken van mijn wat abrupt gestopte drukke werk als controller is er niet, althans voor mij!
Mijn grijze massa is nu wel tot rust gekomen, ondanks dat vreselijke spinnenweb aan draden!
Gr Koos