Hoi Bert,
Is inderdaad dezelfde constructie. Moet ik proberen. Weer een nieuw projectje.
Ik ben benieuwd. Mooie loc. Nog mooier als 'lowrider', denk ik
Volgens mij zitten hier ook wagons bij, toch? Die moeten dan ook wat lager
om de witte streep mooi te laten doorlopen. Daar kun je eventueel overwegen wielen met een kleinere diameter te nemen.
Ondertussen in de BR515...
Het oorspronkelijke gewicht heb ik er al eerder uitgehaald. Het was wit uitgeslagen en opgezwollen (zinkpest ofzo?)
Ik vervang het door wat blokjes lood en een dikke, op maat gezaagde, staalplaat uit een sloopwagon. Dan is er ruimte in de buik voor wat elektronica: 10 diodes om de motor te temmen (5 in elke stroomrichting), nog eens 2 voor de kop/sluit verlichting, en een gelijkrichter (eigenlijk nog 4 diodes
) met elco en weerstandje voor de LED binnenverlichting.
Daarmee is deze ruimte al aardig vol. Geluid komt in de bijwagen.
Dan het interieur. Er zit wel een interieur in, maar dat beslaat alleen het deel tussen de draaistellen. Ik heb nog wat bankjes over en die komen er bij.
Bij het aangedreven draaistel komt de bagageruimte. Dat wordt aangeduid met de stangen van de bagagerekken tegen het raam. Ook het raam van de WC wordt geblindeerd met een stukje papier
^ een stukje draad als bagagerek (links) en een papiertje voor het raam van de WC (rechts)Daarna wordt het interieur bekleed. Lichtbruine houten wanden en bekleding op de stoelen: steenrood vinyl in de 2 klasse en grijs-blauw corduroy in de 1e klasse.
^ De dame in het geel zit zo wel gevaarlijk dicht bij die grote tandwielen... Het wordt het al wat.
Zo, nu eerst verder met de bijwagen.
Rob