Hallo Bram,
op de aansluitstukjes(7287) komen wel rmk's(zie rmk. nrs. in scr. sh.) (Ik heb het wat verkeerd omschreven denk ik)
Ik heb de aansluitstukjes een eigen rmk.nr. gegeven, maar dat heeft te maken met o.a. welke decoder en hoe je de schijf in WDP wilt gebruiken.
Bij mij werkt het als volgt. de schijf draait en stopt op een aansluitstuk, dat aansluitstukje krijgt dan een bezetmelding (zie geel aansluitstuk in scr. sh. in bedrijf wordt ie blauw)omdat hij massa krijgt van de massarail van de schijf.
Deze bezetmelding geeft aan dat de schijf aangekomen is.
vervolgens wordt de rijweg geschakeld van het betreffende spoor waar uiteraard een lok wacht om de schijf op te rijden.
Eraf rijden werkt eigenlijk hetzelfde.Op deze manier is volautomatisch bedrijf mogelijk dan moet je echter wel de schijf ombouwen.
ik heb gekozen voor deze manier van aansturing van de schijf, maar dat wil niet zeggen dat dat de enige manier is, dus verdiep je er goed in.
voordat je gaat knutselen, want de schijf ombouwen is onherroepelijk.
hier zie je dat er wat veerkontakten bijgemaakt zijn(de puntjes naast de blauwe rietjes, die maken weer kontakt met extra ringen op de bodem van de schijf)
de decoder, het nieuwe draaimechaniek en de bedrading voor terugmelding en de 2 seinen op de brug
je ziet het seintje, de doorgeslepen railstaaf, de kontaktpuntjes voor programmeren en dan zit er ook nog ledverlichting in het huisje, wat schakelbaar is.
Overgangsrails kun je er volgens mij wel op aansluiten en je kunt ze ook voorzien van een rmk.
Ik gebruik geen stootblokken in de loods anders gaan de deuren niet automatisch dicht door het mechaniekje van de loods daar moet de lok tegenaan rijden.
Gr. kees