Ik kan er niets mee (ik zie niet eens wat je doet, en wat je meet,
dus ik begin aan de andere kant:
Er bestaat een overzicht van de onderdelen in deze loc,
Fleischmann 4375 (hier downloaden).
Die loc blijkt al in 1982 op de markt te zijn gebracht.
Het is een wonder dat sommige onderdelen nog te koop zijn (meestal gesloopt uit donor-locs).
In het lijstje staat dit artikel nummer (en daarbij heb ik deze info opgescharreld):
FLEISCHMANN 00654002 SCHALTPLATTE ROTBRAUNE ISOL.
Innenbeleuchtung Schaltplatte für loks 4375, 4376, und 4377
De platine is hier en daar nog te koop voor 20-30 euro
b.v. hier voor € 15,20 in 2021: https://www.euromodellbahn.com/fleischmann-ersatzteile.php?nr=2824495
Maar de handleiding is zoek
Ergo: dat bruine printplaatje dient voor de lichtwissel (de 2 rijrichting lampjes die het bij jou niet doen).
Je moet je afvragen waarom Fleischmann (en Roco) destijds kozen voor printplaatjes in plaats van draadjes.
Meest waarschijnlijk: strakker, minder kans op breuk, en misschien potentieel vervanging door een decoder eenvoudiger maken.
In dat geval lopen waarschijnlijk de draadjes van de 2 sleepcontacten naar de printplaat,
en vandaar af naar het motorschild (de beide koolborstels) én naar de lampjes,
omdat dit bij een decoder ook zo hoort te zitten.
Hoe dan ook, als de printplaat in het analoge model alleen de lampjes regelt (en het zijn geen ledjes),
wat zit er dan op aan elektronica? Want het is een 2-rail loc en DC, dus de polariteit bepaalt de rijrichting en dus ook het lampje (met een diode).
Meer kun je niet verwachten. Er zit b.v. geen condensator op, geen power pack. geen weerstand, niets.
Je kunt eerst eens kijken of zo'n lampje het wel doet, als je het aansluit zonder printplaat.
Je kunt ook kijken naar de leidbanen op de print. Die zeggen ook iets.
Er moeten 6 soldeereilandjes zijn. Sleepcontacten (2), lampjes (2), motor (2).
In de leidbanen naar de lampjes moeten diodes zitten.
Meer is analoog niet nodig.
Stel nou dat de printkaart niet goed is aangesloten (dat ene losse draadje),
dan rijdt de loc niet, en het licht doet het ook niet. Als mijn redenering klopt.
Dus als je de motor rechtstreeks aansluit op de 2 sleepcontacten, dan moet die gaan draaien.
En als je een lampje rechtstreeks op de 2 sleepcontacten aansluit, dan moet het lampje gaan branden.
En als dat zo is, zit jouw probleem bij de print (aansluiting).