Ik had nog 2 klusjes voor deze loc: profi-koppelingen monteren en het bedrijfsnummer aanpassen.
Eerst de kopplelingen.
De oude beugelkoppeling zit aan het frame van het draaistel gegoten.
Daar kan ik niet zo veel mee. De beugelkoppeling knip ik er af.
Zodat er ruimte is voor een messing beugeltje met de koppeling. Die wordt vastgezet met het schroefje dat de rest van het draaistel bij elkaar houdt.
Door het beugeltje wat te verbuigen, wordt de juiste hoogte ingesteld
^ Hier is de koppeling op de loc nog iets te laagDit werkt goed, dus maak ik er nog een. Mooi moment om het messing patroontje op de foto te zetten voordat deze tot koppelingsbeugel wordt gebogen.
Dan het messing even zwart verven en de koppeling kan definitief worden gemonteerd...
Ik heb wat gedachten gewijd aan het bedrijfsnummer. Deze loc is nooit gebouwd, maar in mijn wereld is dit een 2e proefloc van de V320. De kleurstelling beige/turquoise zet deze loc echter in de 70-er jaren, dus na de invoering van de computernummers bij de DB. Dan is de V320 omgenummerd naar de bouwserie 232. Ik moest even op zoek hoe het controle-getal bij de computernummers worden bepaald. Daarmee kom ik uit op 232 002-6, en dat met een a en en b eenheid.
De nummers worden op de computer gemaakt en afgedrukt op beige papier. Deze gaan met wat behangplak op de beide loc helften.
^ De twee V320 proeflocomotieven als bouwserie 232 in de 70-er jaren.Goed. De loc is nu klaar.
Rob