Omdat het voor mij te warm is en de luchtvochtigheid te hoog, heb ik even niets anders te doen dan wat zaken uit te zoeken betreffende info voor het servo gebruik.
Omdat ik een flinke partij servo's wil gaan gebruiken en er al +/- 60 stuks heb liggen heb ik voorafgaande aan de bestellingen een servo-tester aangschaf via de eerder genoemde RC webshop.
Hier even een weergaven van mijn gedachten.
Turnigy Servo Tester Men wilt de servo?s inbouwen. Dan is het makkelijk om de servo?s op neutraal (middenstand) zetten.
Met deze servo-tester kan men drie servo?s tegelijk op neutraal zetten, wat ik doe vooraf montage.
Ook kan men de servo?s heen en weer laten bewegen om deze, voor inbouw te testen op een goede werking.
Bijkomend voordeel, bij ontvangst van de servo?s kunnen deze getest worden op een goede werking en kan men, indien nodig, de defecte servo?s gelijk weer retour zenden.
Dit doe ik zelf ook wanneer ik een serie servo?s binnen krijg dus het risico dat bij een later gebruik een defecte servo gepakt word is hiermee dan wel uitgesloten.
Voor de aanschafprijs hoeft men het niet te laten.
Hier de link (webshop) waar ik hem heb aangeschaft.
Specificaties: Afmetingen: 49x43x29mm
Input: 4.8 - 6V DC
Output: Tot maar liefst drie servo?s tegelijk aan te sluiten en gelijktijdig te testen.
Prijs: ? 11,95

Hier een filmpje voor meer duidelijkheid betreffende de werking.
Heb even van Joetjoep een fimpje genomen, onzin om dit zelf weer te gaan maken.