Omdat ik niet veel anders kan doen dan ontdekkingsreizen ondernemen betreffende de servo toepassingen, het volgende.
Voor diegene die in het bezit zijn van de Esu Programmer kan men de richting van de servo's be?nvloeden.
Het is namelijk zo dat bij diverse merken servo's de draairichting links-om of rechts- om gaat, dus dit verschilt per merk servo.
Groen is voor de wisselrichting altijd rechtdoor,
Rood is voor de wisselrichting altijd afgebogen.
Dus dient de richting van de wisseltongen goed geconfigureerd te worden zoals het hoort.
Men kan dit aanpassen p/servo wanneer men eventueel verschillende merken servo's op 1 SwitchPilot Servo 51802 wil plaatsen of geplaatst zou hebben.
In deze afbeelding kan men zien hoe ik de instellingen heb geconfigureerd.
Duration (speed) = snelheid van de servo- beweging heb ik op maximaal gezet. (15,75 sec) CV37 waarde 63.
Servo-1:Position A: (positie A) richting B op 29.
CV38 waarde 29Position B: (positie B) richting A op 34.
CV39 waarde 34
Indien de wisseltongen de verkeerde kant opgaan, CV 38 waarde 34 en CV 39 waarde 29.
Dus gewoon in "spiegelbeeld" configureren.
Wanneer de servo's 2, 3, 4, gebruikt worden voor, bijvoorbeeld de zelfde type wissels, kunnen deze ook als hierboven omschreven ingesteld worden.
De slag, welke de servo moet maken om de wisseltongen onder een lichte spanning te houden, is ruim voldoende.
Worden de servo- uitgangen voor andere bewegende doeleinde gebruikt, raadpleegt men de meegeleverde handleiding voor de CV-instellingen en zal men, proefondervindelijk dit stapje voor stapje te moeten configureren.
Nogmaals het joetjoep filmpje waar de bovenstaande instellingen zijn toegepast.