Hallo Allemaal,
Zo moet er toch ook aan geloven heb is wat foto's gemaakt van de binnen kant van de 1205 die wel zijn electrische lading kreeg want de lichten deden het aan beide zijden maar ze wilde dus niet rijden. Natuurlijk heb ik de loc geopend
en zie daar de magneet die om het anker heen zit is zoals in een bericht bij nieuwe aanschaf vermeld gebroken.
Nu heeft de magneet enkele inkapingen die je op deze ring iets beter kunt zien.
zijde 1 van de ring:
Zijde 2 van de ring:
Dit dekplaatje waar de koolborstels onderandere in zitten heeft twee uitsparingen waar die magneet en de ring om de magneet heen precies in vallen.
Ik zal ook de zoldeerpunten nog even na kijken en wat netter maken waar nodig.
en een Goeie schoonmaak beurt,
is ook geen overbodige luxe geloof ik.
Hopelijk doet straks de pantograaf het ook nog
want dat zou erg mooi zijn, de schakelaar zit er nog en daar is denk ik nog alles in takt.
Maar goed, heb nog geen bovenleiding. Ook rond de lampjes zal ik het nog even schoon maken dan ziet het er weer wat schappelijker uit.
Bij deze lokomotief zit ik er aan te denken om hem te strippen en helemaal te spuiten en ook dat logo wat hier wat krom erop lijkt te zijn geverft weg te halen en opnieuw te gaan verven of spuiten.
Moet nog wel even ergens goedkoop een spuit vandaan zien te scharrelen die ik meerdere malen kan gebruiken, want tot nu toe heb ik het met de kwast gedaan of met van die kant en klare spuitbussen/busjes, als ik iets moest spuiten.
zoals een oud hollands tv programma vroeger zei, Wordt vervolgt.