Nou, het nieuwe spul is allemaal binnen.
Maar daar ben ik zomaar nog niet klaar mee.
De 5 wagons zijn prima. Andere koppelingen erop klikken (best wel duur eigenlijk, €3,50 per koppeling?) en klaar.
De locs is een ander probleem. Ze zijn van het merk Athearn. Ze lopen prima. Heel mooi zelfs. Aandrijving aan alle 4 de assen.
MAAR.....
De wielen steken bijna een halve millimeter verder uit elkaar dan de rest (Fleischman) wat ik heb.
Op rechte rails gaat dat wel goed, maar in bochten en op wissels willen ze er graag uitlopen. Ik zal dus eerst met een precieze mal alle sporen moeten nalopen en corrigeren (nadeel van gebruikte rails). Zou ik de wielen een fractie naaar elkaar kunnen drukken?
Bij die dubbele locomotief zijn koppelingen meegeleverd, maar die zijn naadje. Laten in een bocht gewoon los. Ik dacht die twee met de meegeleverde koppelingen aan elkaar te haken (want die rijden altijd samen) en alleen de achterste koppeling vervangen. Dat gaat dus niet werken.
Verder, bij die dubbele loc, kunnen de draaistellen net niet ver genoeg draaien, dus die lopen er bij de binnenbochten uit. Mss dat dat wat vijlwerk vereist.
Suggesties welkom 🙄😃