Na wat aanpassingen in de Arduino software voor de baan zelf te hebben gemaakt, heb ik de opbouw van het schaduwstation weer opgepakt.

Die twee latten zijn bedoeld om het geheel op z'n kop te leggen teneinde de bedrading te maken.
De bedrading van de wissels en de sporen is af, van de ontkoppel-rails moet nog.
Uiteindelijk zitten er 14 wissels, 15 sporen en 15 ontkoppelrails op.
Ik ga dus niet met tientallen knoppen werken.
De servo's van de wissels gaan weer aangestuurd worden met een Arduino Mega.
Dus ik denk, dan de rest ook maar.
Ik moet hier een aantal keuzes maken.
a)
Ik maak software waarmee ik mbv een LCD Keypad Shield door menu's heen wandel. Dat zal redelijk traag werken (van wissel 1 naar wissel 15 scrollen etc). Ik zal dan de status van een wissel met leds moeten tonen. Dan heb ik voor elke wissel 2 pinnen nodig, 28 dus.
De 15 sporen moeten aan en uit gezet kunnen worden, wil ik daar locomotieven parkeren of de verlichting van wagons uitzetten. Dat zal via een relais board gaan. 15 pinnen.
Dan zit ik op 28+15 = 43 pinnen.
De Mega heeft 53 digitale pinnen, er blijven er dus 10 over.
Ik zou de ontkoppel rails kunnen groeperen, in zeg twee of drie groepen. Dus daar kom ik wel mee uit.
b)
Ik ga een heel andere route en gebruik software op een laptop (bijvoorbeeld JMRI Panelpro). Daarmee schijn je DCC commando's te kunnen genereren, en de software die ik op de Mega gebruik zou daarmee overweg moeten kunnen.
Ik moet daar nog mee beginnen, maar ik zou dan geen led's voor de status nodig hebben.
Ik heb de gebruikte Mardec software al aangepast zodat die 16 servo's aankan.
Voor optie a) weet ik wel welke weg ik moet bewandelen.
Optie b) is helemaal nieuw, dus daar ga ik eens naar kijken.
Ik sta uiteraard open voor suggesties!