Beste forumgenoten,
INLEIDINGAangestoken door het
virus wat Riny heeft verspreid, ben ik zelf ook aan de slag gegaan met de ESU Servo Switch. Alleen 1 verschil: Riny spoort digitaal en ikzelf analoog kortom een verschil qua gebruik van de ESU Servo Switch. Met dank aan Riny welke mij met een paar zaken heeft ondersteund. Hieronder het verhaal waarbij ik een aantal schema's uit de handleiding heb gebruikt om e.e.a. te verduidelijken!
TRAFOQua stroomvoorziening heb ik een gelijkstroom trafo gebruikt met maximaal 18 volt (bijvoorbeeld Conrad 404288). Conform onderstaand schema is de rode draad van de trafo aangesloten op PwA en de bruine draad op PwB.
Afbeelding = ? Esu.euSERVO?SVoor het bevestigen van de hefboompjes aan de servo?s wil ik verwijzen naar dit
draadje. Vervolgens heb ik de servo?s aangesloten op de Switch conform onderstaand schema (ik gebruik de TopLine mini ? servo Y3009).
Afbeelding = ? Esu.euSCHAKELAARDaarna heb ik de schakelaars (NC = No contact, een moment-druk-schakelaar) aangesloten conform onderstaand schema. Let op, de schakelaar niet ingedrukt houden; even indrukken is voldoende om de servo te activeren!
Afbeelding = ? Esu.euDe schakelaar verbonden aan de insteekbus met kabel (zoals hieronder weergegeven)
Er zijn een paar mogelijkheden om de schakelaars aan te sluiten op de ESU Servo Switch. Ik heb bij Conrad een tweetal onderdelen gekocht welke gebruikt kunnen worden.
Beide afbeeldingen = ? Conrad ElectronicsHieronder de foto?s van de onderdelen ? ik had gehoopt de buslijst 741160 te kunnen delen maar dat is niet mogelijk! Indien je deze gebruikt, moet je wel na het solderen van de draad krimpkous gebruiken!
FOTO?SHieronder foto?s van het geheel:
FILMZal ik morgen plaatsen!
SERVO KOPPELEN AANDe volgende stap is het koppelen van de servo?s aan ? (moet ik nog bepalen, heb wel een paar idee?n).
AFSTELLEN SERVOVoor wat betreft het afstellen van de servo?s zal ik gebruik maken van de laatste 2 pagina?s van de Nederlandse handleiding van ESU Servo Switch. Daarvoor moeten ook we onderstaand schema gebruiken.
Afbeelding = ? Esu.euWordt vervolgd met mijn ervaringen qua het afstellen van de servo?s.
Groet,
Johan