@allen:
Ik ben toch wel getriggered door de terechte opmerkingen hier ( en op een ander forum) over de bereikbaarheid van de achterzijden van de baan.
Dus ik ga hoogstwaarschijnlijk het hele baanplan omgooien en aanpassen. Ik had gedacht om de linker lange zijde van 2.40m in te korten naar 2.00m. Hierdoor krijg ik 40 cm ruimte om de gehele baan (op wieltjes) naar voren te rijden en dus de achterzijde beter bereikbaar te maken.
Dit gaat inhouden dat het huidige baanplan, hoe leuk ik deze ook vond, aan de kant moet worden geschoven. Op naar de tekentafel dan maar....
Wat hellingen betreft, ga ik proberen om dit onder de 4 % te houden. Dat wordt nog een hele kluif. Ik wil wel als basis uitgaan van 10cm per niveau om nog enig foetel speling te hebben.
@denobis en
@Luud :
Ik begrijp dat jullie geheel digitaal zijn gegaan. Dit traject is inderdaad voor mij nog abacadabra. Ik wil daarom niet meteen een dure installatie aanschaffen. Mijn idee was om eerst alleen digitaal te gaan rijden ( dus mijn analoge locs laten ombouwen) en eventueel aan te gaan vullen met automatisch afremmen en stoppen. Maar ook daar moet ik mij nog geheel in gaan toeleggen. Want op de fora wordt hier zo makkelijk over gesproken, maar voor mij komen termen voorbij die mij op dit gebied een beetje doen duizelen.
Maar goed, eerst weer terug naar de tekentafel...... Mocht iemand suggesties hebben...... ik sta er open voor.