Auteur Topic: Piko hondekop 57520  (gelezen 350 keer)

Offline Mario

• Kruier
  • *
Piko hondekop 57520
« Gepost op: 5 januari 2025, 13:00:06 »
Hallo allemaal,

Na jaren niets met mijn Marklin baan te hebben gedaan ben ik afgelopen maand weer gestart om een baan op te gaan zetten. Ik ben in het bezit van digitale start set 29161 met uitbereidingssets en de Delta set 29537. Nu heb ik een digitale Piko hondekop nr 57520 gekocht maar wat ik ook probeer ik krijg hem niet aan het rijden. Ik heb een mobile station 60652 waar ik mijn andere locs probleemloos op kan laten rijden, maar de hondekop dus niet( ik ben hem in de database gaan zoeken op 36850). Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat ik verkeerd doe want mijn kennis is niet zo groot.
Alvast bedankt voor het mee denken.

Groet Mario

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Piko hondekop 57520
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2025, 15:11:43 »
Zit er een sleper onder de hondekop?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Mario

• Kruier
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2025, 15:39:05 »
Hoi Anne,
Er zit geen sleper onder de hondekop.

Offline Bert

• Rangeerder
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2025, 17:41:17 »
Je hebt een analoge loc die je op een Marklin wisselstroom baan wilt gebruiken….

Offline denobis

• Stationchef
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
« Reactie #4 Gepost op: 5 januari 2025, 19:51:08 »
Oeps duur foutje.
Met vriendelijke groet
Hans

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #5 Gepost op: 5 januari 2025, 22:57:24 »
Beste Mario,

Je hebt duidelijk een gebrek aan kennis, dus eerst die kennis op doen en dan pas kopen. Ik heb, afgezien van één lok, geen ervaring met Piko, een ombouw zal wel mogelijk zijn, maar het zal goedkoper zijn om deze te verkopen en een andere, 3 rail uitvoering en voorzien van decoder, te kopen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Jan Trein

• Stationchef
  • (2+3)-rail rijder
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2025, 21:25:33 »
Modeltreinwinkel.nl meldt over dit nummer Piko, tweedehands, gelijkstroom, analoog. Maar ook Getest, goed werkend en is voorzien van een digitale decoder van ESU.
Beide komt (kwam) dus gewoon voor.

Het nummer van de Piko catalogus staat 2ehands dus niet garant voor het een of voor het ander.

Wat jij verkeerd doet, valt niet te zeggen maar zeker is, dat als je met dat ding op 3-rail digitaal wil rijden
dan hoort er een sleper onder te hangen, en er hoort een digitale decoder in te zitten.
De sleper zie je onder de trein, de decoder zie alleen als je de kap eraf haalt.

Het origineel (2-rail gelijkstroom) heeft geen sleper en geen decoder.
Alleen jij kan weten wat je hebt gekocht.
Groet, Jan

ik spoor niet, ik doe alsof