Beste Teunis,
Jammer dat je mogelijk ver van mijn woonplaats woont anders zou je eens kunnen/mogen komen kijken hoe het gedrag van de drie type motoren werken.
Bij alle drie de type motoren is het rijgedrag 100% zelfs in de eerste rijstap bij het gebruik van de "oude" 3* i.c.m. de Esu (Hamo) magneet.
Echter, in onze discussie gaat het er niet om wie er wel of geen gelijk zou hebben betreffende het gedrag van de genoemde combinaties.
Niemand hoeft mijn mening te delen in deze.
Het enige wat voor mij belangrijk is, en waar ik voor sta, is dat de klanten uiterst tevreden zijn met de resultaten, uiteindelijk zijn de centen voor iedereen duur op dit moment.
Ook voor mijzelf streef ik naar een perfect rijgedrag van locs en ben dan ook, voor mijzelf, niet snel tevreden.
Zo heb ik al vele uren in de LoPi v4.0 gestoken om de juiste CV instellingen te configuren en ga daar net zolang mee door totdat dit naar mijn zin is.
Op dit moment is dat niet het geval want de kleinste afwijking in een goed rijgedrag irriteert mij mateloos.
Ik ken mensen die bepaalde CV instellingen hierin toepassen waardoor het "jitteren" nog steeds lichtelijk aanwezig is en dat is iets waar ik persoonlijk nooit tevreden over zou kunnen zijn maar zij blijkbaar wel.
Uiteraard is dat hun goed recht en vrijheid.
Misschien eis ik te veel van mijzelf en het materiaal, maar ik blijf streven naar perfectie voor zover dat in mijn vermogen ligt, en zal het hierin dus niet gauw opgeven.
Op dit moment heb ik van iemand een Brawa (met Maxxon-motor) onder handen met een UH 67420, deze jittert ook ontzettend.
Echter, deze gaat niet terug voordat zij uiterst vloeiend rijd in alle beschikbare stappen.
De eigenaar is voor deze houding alleen maar dankbaar en maakt er dan ook geen punt van om iets langer te wachten voordat de loc terug komt dan gebruikelijk zou (kunnen) zijn.
Hiermee wil ik alleen maar even aangeven dat het niet alleen de Esu- decoders zijn met verschillen motoropbouw mogelijkheden die problemen geven/veroorzaken.
Persoonlijk ben ik niet zo'n Uhlenbrock-fan op decoder gebied maar dat even ter zijde.
De specificaties van de UH 67420 zijn gewoon goed dus is het een kwestie van de juiste CV combinatie te vinden.
Het kan niet altijd meezitten.