Waar ik nog wel benieuwd naar ben is de relatie tussen de instellingen van CS1 en de CV-waarden van de MFX-decoder. Is dat dan ook een samenspel tussen de instellingen en de waarden? En welke heeft dan de overhand?
Beste Roel,
Uitgaande van mijn Ecos ,is nagenoeg vergelijkbaar met de CS betreffende CV- instellingen, het volgende.
Wanneer ik een decoder heb aangepast in bepaalde CV's doet de CS / Ecos niets meer zelfstandig en heeft geen invloed op de decoders intern, immers, deze zijn qua waarde ingesteld in de CV's/registers en dit kan de CS / Ecos tijdens het gebruik (rijden) niet meer be?nvloeden.
Immers, de decoders zijn ingesteld.
Voorbeeld: Wanneer een CV / registerwaarde voor de maximale snelheid is ingesteld kan de CS / Ecos een loc (decoder) niet harder laten rijden dan, zoals de decoder waarde is ingesteld.
Wanneer deze CS als interface aan de baan is gekoppeld evenmin.
Zoals je wellicht zal weten, alles gebeurd via de centrale, opdracht geven, opdracht uitvoeren, uitgevoerde opdracht weergeven aan de Pc/Laptop.
De Pc/Laptop met, in jouw geval Koploper, is alleen een grafische weergave waarin men de configuratie invoert welke opdrachten de centrale aan de loc-decoder door moet geven, de loc- decoder ontvangt deze informatie, voert deze uit en geeft dit via de centrale door die vervolgens op zijn/haar beurt dit weer zichtbaar maakt op de PC/Laptop.
Wanneer een loc zich niet gedraagt zoals men dat zal willen, bijv. op tijd stoppen, kan men dit via de software (Koploper) d.m.v. een aanpassing in de configuratie aanpassen.
Deze opdracht wordt via de centrale doorgegeven aan de loc- decoder via de baanspanning waarin zich de data bevindt.
In zoverre is er dus een samenspel maar heeft dus geen invloed op de vast ingestelde CV's / registers van een decoder.
Hopelijk kun je hier iets mee.