is wel goed wim
dat 3d beeld bevalt me ook niet zo maar kreeg het even niet anders.
gaat mij puur om het sporenplan.
als je rechtsonder gaat rijden dus naar links heeft de trein een flinke rit voor de buffers.
een goeie 26 meter grof geschat.
ik rij met aan 1 kant h0 koppeling en dus voorzijde puur model dus geen (nep)koppeling.
in mijn ogen gaat een trein van a naar b dus als hij op het eindspoor is gaat de loc los van de stam en gaat er op mijn baan een andere loc aan de achterkant van de stam.
dan zal de loc terug moeten naar beginpunt maar dat is de lol van rijden en ook daarom inhaalsporen.
in tegenstelling van vele anderen hou ik persoonlijk van puur natuur banen.
geen volle dorpen en fabrieken en overal sporen van bakker tot aldi.
ik ga voor vrachttreinen en een enkele lokaal personentrein.
dus een kleine halte met carcystem met busje (zonder polen) lijkt me leuk.
dat de treinen regelmatig uit het zicht zijn is voor mij prima.
ik wil geen utrecht centraal bouwen waar om de minuut een trein voorbij komt
verder zoals ik al aangaf een klein waterloopje erbij met bewegend water.
de opgaande rit van het spoor is iets wat ik heb gezien op andere (model)spoorwegen steeds een ritje rond omdat je anders niet boven komt.
een leuke compromis om een flinke rijlengte te hebben en om te rangeren en opletten met tegenkomend verkeer.
zo hou je het spannend
de bouw van de tunnels zie ik vanzelf wel.
dat is het leuke van een enkelspoor traject je kunt lekker improviceren.
moet je een stukje eerder de bocht in zie je dat vanzelf.
het sporenplan is voor mij een grove indruk vooral om te kijken wat je aan railmateriaal nodig hebt.
groetjes
jerome