Beste Modelspoorvrienden,
Een bewegende waterkraan maken hoe doe je dat? Er zijn meerdere mogelijkheden zo heeft Tom in zijn draadje St. Barbara een bewegende waterkraan gemaakt waarbij hij gebruik heeft gemaakt van een messing pijp / staf als binnenste deel waarmee de kraan draait.
Ik heb voor een andere methode gekozen, de waterkraan is een A*hagen 212556. De aan sturing is bij mij door middel van de ESU Servo switch en daarnaast analoog - zoals
hier is beschreven.
Het bovenste deel heb ik een stukje ingekort (let wel: voor het centreren heb ik een stukje laten staan), daarna geboord met 1,6 mm (ongeveer 1 cm diep) en getapt met M2.
Het onderste deel heb ik over de volledige lengte doorgeboord met 2,5 mm.
Onder de tafel zie je de draadstang M2 zitten. Helemaal bovenin heb ik een borg aangebracht zodat het bovenste deel van de waterkraan niet zomaar omhoog kan komen. Ik heb een arm van een servo gebruikt voor de koppeling met de servo door middel van verenstaal 1 mm.
De waterkraan is in beweging en komt boven de waterbak van de 24?er.
Hier de waterkraan met draad stang in gedemonteerde toestand. Ik heb onderaan de draadstang een deel rood gemaakt zodat als ik de waterkraan in mijn baan gemonteerd heb, de stang blijft opvallen.
Hieronder een filmpje van het geheel:
Groet,
Johan