Vandaag weer eens een keer lekker naar Houten geweest. Dat is altijd wel leuk maar soms ken ik er echt aan toe zijn om eens lekker op en onder de tafels te snuffelen. Zoals altijd heb ik eigenlijk helemaal niets nodig maar onder het snuffelen stikt het ineens van de ideeën en zie ik allemaal leuke hebbedingen. Het best wel weer ruim opgezet maar toch voelde ik me af en toe op de Brabantse carnaval. Af en toe voelde ik me toch lekkerder met een mondkapje op en dat heb ik dan ook maar af en toe gedaan. Één bekende van een ander forum tegen gekomen en verder helemaal niemand. Maar ja … misschien de volgende keer.
Toch met een tevreden buit thuisgekomen.
• Eerst drie schuimplaten met steen en kinderhoofdjes motief (voor de buurman)
• Twee potjes NS verf van KleiNSpoor
• 5 Een beetje sneue N brandweer autootjes. Missen hier en daar een wiel of zo.
• Dan 2 zakjes met SMD leds om in de brandweer wagentjes te frotten.
• En een schakelingetje om de hele boel ook werkelijk een beetje te laten knipperen.
• 2 Vertagingsmotortjes en 2 klokanker motoren.
• Een zakje flex aandrijvingen.
• 2 wagons N spoor.
Dat was eigenlijk de buit waar ik mee naar huis zou gaan maar ……. Met nog twee rijtjes te gaan naar de ijsboer loop ik ineens tegen een soort viskoffertje aan. Het steekt een beetje onder de tafel uit. Ik moest natuurlijk zien wat daar in zat en dat was eigenlijk best aardig zo te zien. Ik spreek de verkoper aan en vraag wat hij voor dat koffertje moet hebben. Hij zegt … één euro per stuk en 20 euro voor alles. Ik zeg tegen hem dat ik niks per stuk ga uitzoeken en dat ik 10 euro voor de inhoud geef en hij het koffertje maar aan een ander moet proberen te slijten. Aardige man … hij vond dat een goed plan. Zonder te kijken heb ik de hele handel in een tas gemikt en thuis pas uitgezocht. Ik had dus eigenlijk niet eens precies gezien wat ik gekocht had. Ik zag alleen heel wat potjes verf en dat is altijd interessant (als ze niet uitgedroogd zijn). 4 Goede potjes verf is al een tientje.
Alles aan de rechterkant van de wagons is het bruikbare spul wat uit het koffertje komt.
• Wat “Zweedse bouwpakket” potloden.
• 2 Boren.
• 2 Aanstekers.
• 4 Markers.
• 5 Potjes plasticlijm (allemaal nog bruikbaar)
• 5 Klemmen. (niet mijn favoriet maar bruikbaar)
• Een doosje lucifers.
• Een vergrootglas met daaraan een handig pincet waar je iets permanent in vast kunt zetten.
• 2 goede en wat onduidelijke penselen.
• 3 schroevendraaiers
• 3 velletjes schuurpapier.
• Combinatie tangetje.
• Kniptangetje.
• Kappersschaar.
• 2 breekmesjes.
• Setje met 4 verschillende pincetten (nieuw)
• Klosje garen.
• 9 rollen plakband/isolatieband.
• Potje verfverdunner met een reumasluiting (speciaal voor mij)
• Een soort raar rol/snij apparaatje.
• En als klap op de vuurpijl zaten er een kleine 40 potjes verf in. De (bijna) lege en verdroogde heb ik gelijk weggedaan maar heb er 22 volle of bijna volle potjes aan overgehouden.
Het was voor mij weer als van ouds een geslaagde beurs. En ook deze keer weer met een verhaaltje en een mazzeltje.
Eigenlijk is er nog een verhaaltje te vertellen. Op de heenweg bij Goude kom ik in een kleine file terecht. Heb ik ineens geen koppeling meer. Tot Houten zonder koppeling gereden en in de middag ook weer zonder koppeling naar Den Haag. Op de grote weg is dat niet zo’n heel groot probleem en als je kan blijver rijden ook niet. Dan kom je met een beetje met je gas en toeren rommelen een heel eind. Maar iedere keer je motor uit bij een stoplicht en dan starten in je versnelling. Maar goed ik ben er gekomen en heb hem zo aan de kant van de straat neergezet. Morgen maar eens kijken.
Ik ga de klokken maar eens een uurtje vooruit zetten. Welterusten.