Update:
Vandaag maak ik de hoogste rails voor de kraan. Uit de rommelbak haal ik een paar oude delen van een perronoverkapping. Die zijn prima geschikt voor deze operatie. Ik haal de poten er af, de ramen er uit en vijl de lange schuine kanten haaks en vlak. Uit de rommelbak diep ik ook nog een paar stukjes draad op waar ik kruisstukjes van maak.
Ik schilder eerst de stukjes rails van de schutting roestig en plak dan de twee nieuw gemaakte delen op hun plek. Het korte deel past precies maar het lange deel is eigenlijk voor het mooie iets te kort. Dit los ik op door op de hoek een werkhuisje/keetje te plaatsen. Ik weet niet waar hij voor is maar het staat wel leuk en lost het probleempje op.
Er komt weer een latje bovenop te liggen en de rails kan er op. Gelijk maar een kleurtje er op zodat het een geheel wordt. De kraan krijgt straks de zelfde groene kleur.
Nu is de portaalkraan aan de beurt op maat gemaakt te worden. Het is al een oud beestje met een hoop gebruikssporen maar ik vind hem nog de moeite waard. Het kraanhuis til je er zo af dus dat is makkelijk. De achterste poot daar moet een stuk van 4 cm tussenuit dus .... de zaag er in. En weer aan elkaar geplakt. Voor twee wieltjes zal ook iets anders moeten komen daar zijn stukjes af gebroken en hebben vlakke kantjes. Ik heb nog wat snaarschijfjes en zal een zien of ik daar iets mee kan
Even passen en .... prima.
Morgen maar weer verder.