Vanavond het stadspleintje helemaal afgemaakt.
Van de preisertjes die ik eerder had geplaatst, lagen er inmiddels twee plat op het straatwerk.
Ik zag later, op de eerder geplaatste foto's, dat ??n van de dames daar al niet meer helemaal recht op haar benen stond. ( vermoedelijk iets te lang op het terras gezeten. )
De twee dames dus maar discreet verwijdert en daarna verder met het inrichten van het pleintje.
Wat mij altijd weer opvalt als ik aan de moezel ben; In elk dorpje hangen van die prachtige hanging baskets aan alle lantarens. Dat schept toch een heerlijk sfeertje! Die moeten er in mijn stadje dus ook komen!
Hoe maak ik zo'n hanging basket?
Jullie kennen ze vast wel. Die voetjes die bij de hekjes zitten. Ik gebruik ze dus niet voor de hekjes! Hekjes plaats ik gewoon zonder die rare voetjes.
Maar ik bewaar wel alles
en nu komen ze dus mooi van pas!
Twee van die voetjes fungeren namelijk perfect als mandjes en een stukje van een afgedankt laddertje is perfect om ze aan op te hangen.
Eerst wat grove rode vlokken er op.
Vervolgens wat fijne lichtgroene vlokken.
En tot slot, daar weer overheen, een mix van fijne donkerrode en donkergroene vlokken.
En als je dat dan aan een lantaren hangt, ziet het er du zo uit!
Terug naar het pleintje.
De fontein die ik gisteren met water gevuld heb, staat weer op haar plek. Aan het hotel heb ik een mooi uithangbord geplaatst en ook daar mooie bloemen aan de gevel gehangen. Gelijk op de stadsmuur ook maar wat bloembakken aangebracht. De hanging baskets hangen inmiddels ook aan de lantaren. Met al die bloemen is het volgens mij een sfeervol pleintje geworden!
Links en rechts naast de trap moesten ook nog een hekje worden geplaatst.
En zo is het pleintje volgens mij dan helemaal af!
Groeten,
Gert-Jan